Sunday 19 April 2009

Poezia Rugaciunii si Ruga poeziei

Din Ultimele Poeme ale lui Radu Gyr

"Ospat

Nu vreau victorii de pomana,
nici zambetul cules usor.
Prea lesne zvanta orice rana
uscand si plansul roditor.

Las altora belsugul cinei
si bucuria, gras ospat.
Imi stau atat de bine spinii
de care-i greu sa ma dezvat.

Si mirt las altora si laur
si-mi cer doar pranzul meu sarac
cand stiu un mar rotund de aur
din orice lacrima sa-mi fac.

Si-n timp ce beau nectar din cana
unde otet imi pun ceilalti,
veghez sa nu se-nchida rana
din care cresc cocori inalti."


"Scrisori nescrise

Adesea viata noastra-ascunde,
intr-un biet colt de paradis
nicicand sosite, de niciunde,
scrisori ce nu ni s-au trimis.

Nu stim ce-am vrea pe foi sa fie,
ce cant de dragoste nescris,
dar mana care nu ne scrie
o leganam ades in vis.

Si frazele ce n-or sa vina
mai scumpe-n asteptare ni-s,
si umbra ce n-a scris lumina
in piept ni-i floare de cais.

Si-asa tot stam in usi deschise,
pandind c-un dor nicicand ucis
scrisori de-a pururi netrimise
de mainile ce nu ne-au scris."

No comments:

Post a Comment